بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

30 مهر ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

در این مقاله با شما از بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت صحبت کرده‌ایم؛ هدفی که بسیاری از افراد، به خصوص کسانی که پا به میان‌سالی گذاشته‌اند، به دنبال دستیابی به آن هستند. اگر شما هم قصد جوانسازی پوست صورت خود را دارید و می‌خواهید با جزئیات این روش‌ها بیشتر آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راههای جوانسازی پوست صورت

داشتن پوستی شفاف و جوان، در زیبایی و بهبود ظاهر تاثیر قابل‌توجهی دارد. بشر همیشه به دنبال راهی برای جوانی و زیبایی بوده است و خوشبختانه پیشرفت علم نتیجه خوبی را برای دنیای پوست، مو و زیبایی به همراه داشت. توسعه روشهای جوانسازی پوست یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقات دانشمندان و متخصصین پوست بوده که هر کدام از این روش‌ها توانسته‌اند انقلابی در دنیای پزشکی و زیبایی ایجاد کنند.

پایین بودن میزان عوارض و همچنین کم‌خطر بودن این روش‌ها، از مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها محسوب می‌شود. جدا از اینکه کدام‌یک از این گزینه‌ها انتخاب شما برای جوانسازی پوست خواهد بود، خیالتان راحت باشد که اجرای هر کدام از آن‌ها به‌صورت سرپایی، با کمترین میزان عارضه و درد همراه است. این روش‌ها که به‌عنوان معروف‌ترین و بهترین روشهای جوانسازی شناخته می‌شوند، به شرح زیر هستند.

تزریق ژل پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو یکی از بهترین و سریعترین روش ها برای جوانسازی و سفتی پوست صورت محسوب می‌شود و نسبت به سایر راهکارها، جدیدتر است. ژل پروفایلو را با فیلر اشتباه نگیرید! این ماده، ژل هیالورونیک اسید قابل انتشاری محسوب می‌شود که با کمک به فرآیند بازسازی زیستی پوست، منجر به جوانی آن خواهد شد.

درواقع ژل پروفایلو تنها درمان جوانسازی پوست صورت است که به آن برای بازسازی از درون کمک می‌کند و می‌تواند به‌سرعت و تنها طی دو هفته نتایج قابل مشاهده‌ای داشته باشد.

استفاده از این ژل به دلیل آزاد کردن آهسته هیالورونیک اسید، 4 مدل مختلف کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و در نتیجۀ این فرآیند، پوست به‌صورت قابل توجهی باکیفیت خواهد شد. شما می‌توانید برای جلوگیری از شلی و افتادگی پوست، از این ژل در قسمت‌های مختلف بدن مانند صورت، بازو و شکم استفاده کنید. دوره درمانی تزریق ژل پروفایلو دو جلسه به فاصله 4 هفته است که نتیجه فوق‌العاده‌ای از جمله آبرسانی و درخشندگی پوست خواهد داشت.

تفاوت جوانسازی با پروفایلو نسبت به سایر راه‌ها، این است که این درمان حتی برای کسانی که درگیر چروک‌های شدیدتر و عمیق‌تر هستند هم موثر خواهد بود و نتیجه آن غیرقابل انکار است. شما می‌توانید از همان هفته اول نتیجه تزریق را مشاهده کنید؛ هرچند اوج نتیجه درمانی حدود 4 هفته پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. همچنین تزریق ژل پروفایلو با سایر درمان‌های جوانسازی پوست مانند تزریق فیلر، هایفو و... هیچ تداخلی نخواهد داشت و حتی به‌کارگیری هم‌زمان آن‌ها می‌تواند باعث بهبود اثربخشی نتایج شود.

تزریق ژل پروفایلو از راههای جوانسازی پوست صورت

تصویری از تزریق ژل پروفایلو

زاویه سازی صورت

شاید تا یکی دو دهه اخیر به تاثیر زاویه صورت و فک روی زیبایی و جوانی پوست توجه چندانی نمی‌شد؛ اما در سال‌های اخیر این واقعیت به‌صورت گسترده مورد تایید قرار گرفته که زاویه سازی صورت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زیبایی‌شناختی آن محسوب می‌شود و حتی گاهی می‌تواند بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت باشد.

معمولا پزشکان با بررسی فرم اصلی صورت و ترسیم ساختاری که بتواند به بهترین شکل ممکن آن را اصلاح کند، تشخیص می‌دهند که چه بخش‌هایی از فک و صورت شما به اصلاح و زاویه سازی نیاز دارد. 

بعد از تصمیم‌گیری در مورد نقاطی که باید زاویه سازی شوند، کار شروع خواهد شد. پزشک با کمک مواد فیلر، این کار را انجام می‌دهد. مواد مورد استفاده پزشکان در زاویه سازی فک، ژلی ترکیب‌شده از هیالورونیک اسید است که به‌عنوان نوعی فیلر مصنوعی عمل می‌کند. این ژل می‌تواند موجب تحریک فرآیند کلاژن سازی در پوست ناحیه تزریق شود؛ در نتیجه ناحیۀ مورد نظر حجیم‌تر و برجسته‌تر به نظر خواهد رسید.

نکته مهم در این روش این است که زاویه سازی صورت با کمک فیلر هیالورونیک علاوه بر اصلاح فرم چهره و زیبایی آن، با لیفتینگ پوست موجب جوانسازی پوست صورت خواهد شد.

زاویه سازی صورت از راههای جوانسازی پوست صورت

تصویری از زاویه‌سازی فک

هایفوتراپی

هایفو (یا HIFU) یکی از جدیدترین راههای جوانسازی پوست صورت است که با کمک امواج فراصوت پوست‌های شل و افتاده را جوان می‌کند. دستگاه هایفوتراپی که مانند دستگاه سونوگرافی عمل می‌کند، پرتوهایی از امواج فراصوت با شدت بالا را به ناحیۀ مورد نظر می‌تاباند. این کار موجب تحریک رشته‌های کلاژن پوست و تولید بیشتر آن‌ها می‌شود.

کلاژن رشته‌هایی درون پوست است که به استحکام بافت آن کمک کرده، درنتیجه سفتی پوست را به دنبال دارد. هایفوتراپی پوست صورت روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود و هیچ عارضه و دردی به دنبال نخواهد داشت. بنابراین بهترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت به شمار می‌رود.

هایفوتراپی از راههای جوانسازی پوست صورت

عکسی از هایفوتراپی

 مزوتراپی

مزوتراپی را نیز می‌توان بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت به شمار آورد. این روش فرانسوی با کمک تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی منجر به جوانسازی و سفتی پوست، بهبود کیفیت مو و همچنین حذف چربی‌های اضافی خواهد شد.

نکته مهم درباره این مورد از راه های جوانسازی پوست این است که ترکیبات کوکتل مزوتراپی، کاملا بر پایه گیاهان و مواد طبیعی هستند و هیچ عارضه سلامتی خاصی نخواهند داشت.

مزوتراپی در سریع‌ترین زمان ظاهر خسته، کدر و ناخوشایند پوست را بهبود می‌دهد و می‌تواند به گردش خون کمک کند. علاوه بر جوان‌سازی، مزوتراپی کمک می‌کند تا آکنه را کنترل کنید و به رنگ پوستتان ظاهری یکدست ببخشید. 

کوکتل‌های مزوتراپی می‌توانند سلول‌های فیبروبلاست پوست را تحریک کنند تا کلاژن بیشتری تولید شود و نتیجه این فرآیند، مقابله با پیری پوست خواهد بود. گفته می‌شود که هر کوکتل مزوتراپی حدودا 50 ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان‌سازی پوست در خود جا داده است. همین ویژگی منجر می‌شود تا سرعت اثربخشی مزوتراپی افزایش پیدا کند.

معمولا برای جوان‌سازی پوست از دوره درمانی 4 جلسه‌ای با فاصله هر سه هفته کمک گرفته می‌شود و نتایج آن تا حدود یک سال ماندگار خواهد بود.

آر اف تراپی

آر اف تراپی یا همان رادیو فرکوئنسی یکی دیگر از راه‌های جوانسازی پوست است که به‌صورت غیرتهاجمی انجام می‌شود و می‌تواند کمک ویژه‌ای برای سفت کردن پوست باشد. در این روش، دستگاه‌های مخصوصی با تابش میزانی ایمن از امواج الکترومغناطیس با فرکانس پایین، در پوست گرما ایجاد می‌کنند. این گرما به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و لایه‌های زیرین آن را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌کند. 

آر اف تراپی کمک می‌کند تا پوست انعطاف بیشتری داشته باشد و به‌این‌ترتیب کشیده‌تر می‌شود و ظاهری جوان‌تر به فرد بدهد. استفاده از آر اف تراپی می‌تواند به نتایجی مانند بهبود رنگ، بافت و استحکام پوست، کاهش آسیب‌های خورشید به لایه سطحی پوست، جوانسازی و البته کند کردن روند پیری منجر شود.

هر جلسه درمان با رادیوفرکوئنسی حدود یک ساعت طول می‌کشد و دردناک نیست. شما می‌توانید بعد از دو تا شش ماه از درمان با آر اف، نتیجه را مشاهده کنید. شاید این‌طور به نظر برسد که درمان در آر اف تراپی دیرتر از سایر روشهای جوانسازی پوست به نتیجه منجر می‌شود؛ اما خوشبختانه پایدارتر از روش‌های دیگر خواهد بود. ضمن اینکه هر مراجعه‌کننده‌ای بسته به مشکلات پوستی ممکن است به 2 تا 6 جلسه آر اف تراپی نیاز پیدا کنند.

آر اف تراپی راههای جوانسازی پوست صورت

عکسی از آر اف تراپی 

تزریق ژل و فیلر

استفاده از فیلر و ژل، از دیگر مواردی است که در لیست بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت جا می‌گیرد. فیلرها و ژل‌های پوستی موادی هستند که به صورت تزریق می‌شوند و می‌توانند تا حدود زیادی چین و چروک و خطوط ریز آن را پر کنند. این فیلرها همچنین می‌توانند به پوست حجم دهند و به‌صورت موقت ظاهر آن را بهبود بخشند.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که این فیلرها دائمی نیستند و بعد از مدتی جذب بدن خواهند شد. بسته به نوع مواد استفاده‌شده و محل تزریق نیز می‌توانند بین 6 تا 18 ماه ماندگاری داشته باشند.

عموم فیلرها حاوی هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید هیچ عارضه‌ای برای پوست ندارد و ریسک تزریق آن معمولا بسیار پایین است. هر جلسه درمانی تزریق ژل و فیلر معمولا بین 20 تا 30 دقيقه طول می‌کشد که بسته به ناحیه درمان ممکن است افزایش یابد.

معمولا نام تزریق برای بسیاری از افراد ترسناک است؛ بنابراین فکر می‌کنند تزریق ژل و فیلر نیز می‌تواند دردناک باشد؛ درصورتی‌که چنین چیزی نیست و به شما اطمینان می‌دهیم که این تزریق هیچ درد یا احساس ناخوشایند غیرقابل‌تحملی نخواهد داشت. اگر از آمپول و سرنگ می‌ترسید، می‌توانید از پزشک درخواست کنید که ناحیه تحت درمان را بی‌حس کند.

کربوکسی تراپی

 کربوکسی تراپی یکی از روشهای جوانسازی پوست است و علاوه بر آن، درمانی برای سلولیت، ترک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم هم محسوب می‌شود. این روش درمانی با تزریق دی‌اکسید کربن تاثیر می‌گذارد. اعتقاد پزشکان بر این است که تزریق دی‌اکسید کربن به پوست می‌تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی، افزایش گردش خون و همچنین از بین رفتن خطوط ظریف و چروک‌های سطحی آن منجر شود؛ البته تجربه کاربران هم این باور را تایید می‌کند.

در این روش گاز CO2 ذخیره‌شده در مخزن، از طریق لوله‌های پلاستیکی جریان پیدا می‌کند و به سوزن بسیار ظریفی می‌رسد. پزشکان این سوزن را وارد پوست می‌کنند تا گاز آرام آرام و در ابعاد محدود زیر پوست تزریق شود. نگران نباشید! این روش کاملا بدون درد است و هیچ ناراحتی خاصی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

هر جلسه کربوکسی تراپی بین 15 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید و هر مراجعه‌کننده بسته به مشکلات پوستی خود به 7 تا 10 جلسه درمانی نیاز پیدا خواهد کرد. کربوکسی تراپی هم مانند دیگر مواردی که در لیست بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت ذکر کردیم، به‌صورت سرپایی اجرا می‌شود و شما بعد از آن به مراقبت خاصی نیاز نخواهید داشت.

کربوکسی تراپی راههای جوانسازی پوست صورت

عکسی از کربوکسی تراپی 

جوانسازی پوست با بهترین روش های درمانی در کلینیک آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین راههای جوانسازی پوست آشنا کنیم. طبیعتا انتخاب هر کدام از این روش‌ها با تشخیص و مشورت پزشک و همچنین هدف و بودجه شما انجام خواهد شد. شما می‌توانید با مشاوره از پزشکان متخصص و کار بلد، حتی بعضی از این روش‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به نتایج خوبی برسید. ما در کلینیک آفتاب به شما کمک می‌کنیم تا با به‌کارگیری روش‌های اثرگذار و ماندگاری حداکثری، پوستی جوان، شاداب و سالم داشته باشید. برای رزرو نوبت و یا دریافت مشاوره، از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسانمان در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

1. بهترین روش برای جوانسازی پوست صورت کدام است؟

راه های زیادی برای سفتی و جوانسازی پوست صورت وجود دارد. هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، آر اف تراپی، مزوتراپی، تزریق فیلر، زاویه سازی فک و صورت و تزریق ژل پروفایلو فقط برخی از این راهکارها هستند.

2. سریعترین روش برای جوانسازی پوست صورت کدام است؟

مزوتراپی را می‌توان سریعترین روش برای سفتی و جوانسازی پوست صورت معرفی کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB